Post-doc

Wydział Biologii i Nauk o Ziemi Uniwersytetu Jagiellońskiego, Instytut Nauk o Środowisku
Uniwersytet Jagielloński
  • Miejsce: Kraków

Opis stanowiska

Wykonanie głównej części projektu NCN OPUS pt. „Czy geny przetwarzające antygen koewoluują z genami zgodności tkankowej (MHC) klasy I u płazów ogoniastych?”, a w szczególności wykonanie analiz bioinformatycznych i statystycznych w zakresie: i) analizy wyników resekwencjonowania celowanego techniką Illumina, ii) testowania korelacji między poziomem zmienności genów MHC a zmiennością genów przetwarzających antygen, iii) poszukiwania sygnatur ewolucji adaptatywnej ww. genów. Dodatkowych wyjaśnień udzieli kierownik projektu, prof. Wiesław Babik (wieslaw.babik@uj.edu.pl).
Kryteria formalne:
– posiadanie stopnia naukowego doktora w dziedzinie nauk biologicznych lub pokrewnych, uzyskanego nie wcześniej niż 7 lat przed rokiem zatrudnienia w projekcie (uwaga: do okresu tego nie wlicza się przerw związanych z urlopem macierzyńskim, rodzicielskim i innymi okolicznościami określonymi dla stanowiska post-doc w regulaminie projektów OPUS dla stanowiska typu post-doc) lub zaświadczenie, iż kandydat przedłożył rozprawę doktorską i może się spodziewać uzyskania stopnia doktora przed podjęciem zatrudnienia;
– udokumentowane doświadczenie w analizie bioinformatycznej sekwencji DNA w kontekście ewolucyjnym;
– pozytywna opinia dotychczasowego opiekuna naukowego lub kierownika zespołu badawczego o predyspozycjach kandydata do pracy naukowej.
Merytorycznymi kryteriami branymi pod uwagę przy rozstrzyganiu konkursu będą:
-znajomość systemu Linux/Unix w kontekście analizy sekwencji DNA;
-znajomość języków programowania skryptowego (Python/Perl/R)
-znajomość genetyki populacyjnej i/lub ewolucji molekularnej;
-doświadczenie w laboratoryjnych analizach sekwencji DNA;
-dorobek publikacyjny;
-doświadczenie w kierowaniu projektami, w pracy w zespołach międzynarodowych, staże zagraniczne;
-opinie samodzielnych badaczy z którymi kandydat współpracował;
-zdolności komunikacyjne, znajomość języka angielskiego.

Załączniki